Bakgrunn

Free background from VintageMadeForYou

onsdag 9. mai 2018

Encaustic Art...


Denne gang har vår private lille utfordring mellom min gode venninne, Else, og meg gått over 2 måneder. 
Av og til blir det sånn når ikke tiden strekker til ;))

Vi skulle bruke teknikken "Encaustic Art" på prosjektet vårt,
og jeg laget bakgrunner til 2 kort.

Using "Encaustic Art" on our projects
was the challenge between my good friend, Else, and myself this time.

I used the technique to make backgrounds for two cards.

-------

"Encaustic Art" går i hovedsak ut på å male med flytende voksfarger
og et lite strykejern. 
Det krever mye øving for å få til noenlunde bra landskapsbilder,
blomster, o. lign, 
men å klatte i vei som jeg har gjort på første kortet,
er ikke noe problem ;))

The "Encaustic Art" technique is mainly to paint
using melted wax colours and a small iron.
It takes a lot of practice to do good paintings of landscape, flowers, etc.,
but scribbling like I have done on my first card, is no problem ;))

-------

Kort #1:  /  Card #1:


Her er bakgrunnen malt på sort kartong.

This background is painted on black cardboard.


Ellers brukt:  /  Other supplies:

Dies:
Spellbinders, Marianne Design, Joanna Sheen

Blomster: / Flowers:
Papirdesign, Kort og Godt,
(og noe eget scrap / and my own scrap)

Tekst: / Sentiment:
Ukjent / Unknown

-------

Dette kortet sender jeg til følgende utfordringer:

I would like to enter this card into the following challenges:

Scrap the Rainbow - #1 Alt er lov
Papirplaneten - #28 mai - Alt er lov

-------

Kort #2: / Card #2:



Malt landskap -

og ikke minst;
hils på "Little Fishes" -
min aller første Gorjuss-jente, er hun ikke skjønn?

Her sitter hun i vinduskarmen og dingler med beina :))


Painted landscape -

and - say "hi" to "Little Fishes" -
my very first Gorjuss girl, isn't she gorgeous?

Here she is on the windowsill, swinging her legs :))


-------

Takk for at du tittet innom!

Thanks for stopping by!





8 kommentarer:

Elsemor sa...

Fantastisk nydelige kort.. Begge var utrolig flotte <3 Klatte i vei,du liksom,det var en heil nydelig bakgrunn. Flott løsning på utfordringa <3 Min kommer neste uke :-)

Guri sa...

Så nydelige kort!!! Og ein stilig teknikk du har brukt. Heilt ny teknikk for meg.

Trude Julie sa...

Så stilige kort! Digger de nydelige uttrykkene.
Takk for at du er med på den første utfordringen vår.
Hilsen DT Trude Julie, Scrap the Rainbow

Elinor sa...

Jättefina kort båda två. Första var otroligt läckert och det andra gav riktig sommarkänsla. Väldigt söt stämpel.
Önskar dig en fin helg!

Jorunn`s scrapperier sa...

Wow så flott. Hadde du ikke skrevet hvordan bakgrunnen ble laget så hadde jeg tippet maling. Så nydelig med rammen rundt og flott pynta
Takk for at du deltar hos Scrap the Rainbow sin første utfordring
DT Jorunn Elin

Karin Dahl sa...

To nydelige kort med fine bakgrunner:)
Dette drev jeg med en gang i sin tid også. Men mange år siden jeg har laget noen bilder.
Ønsker deg en fin kveld:)
Clemzy Karin D

Karin Dahl sa...

Fant ut at jeg fikk svare deg her også, på det du lurte på
Jeg har laget den selv, etter mine mål.
Ønsker deg en fin kveld:)
Clemzy Karin D

pam sa...

Stunning cards.
Pam x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...