Bakgrunn

Free background from VintageMadeForYou

fredag 30. mai 2014

Ei ny "dille"...

Jeg har fått dilla på noe - for meg - helt nytt;
"encaustic art"...

Det er å male med voks ved hjelp av et lite "strykejern".
Jernet varmes opp og gjør voksfargene flytende, 
og deretter strykes voksen utover papir med ulike teknikker.
Har bare forsøkt et par ganger, men ble "hekta" etter første strøk.
Nå har jeg allerede gått til innkjøp av litt utstyr 
som kommer i posten om noen uker.

I mellomtiden snylter jeg farger og papir av min gode venninne Else
og suger til meg alle idéer og hjelp hun gir meg.
Hun er ei meget kreativ dame som bare er fantastisk flink til alt hun foretar seg!!
Her er et lite knippe av mine første spede forsøk med "strykejernet":
(ikke helt 100%, men for en nybegynner får det være bra nok...)
 


  Disse bildene er tenkt montert på kort uten tekst eller "lag på lag".
Så kan de enkelt tilpasses anledning og person kortet skal gis til.

Ønsker dere ei fin helg!


1 kommentar:

Elsemor sa...

Bildene er kjempefine:-) Gleder meg til fortsettelsen .Og det er virkelig gøy å prøve ut ting med noen,da finner en ut av så mye sammen ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...